Friday 3 November 2017

Przenoszenie średnia filtr verilog


Średni filtr Wspólne nazwy: średnie filtrowanie, wygładzanie, uśrednianie, filtrowanie w ramce Skrócony opis Średnie filtrowanie jest prostą, intuicyjną i łatwą do wdrożenia metodą wygładzania obrazów, tj. Zmniejszającą zmienność intensywności między jednym pikselem a następnym. Jest często stosowany do redukcji szumów na obrazach. Jak to działa Idea średniego filtrowania polega po prostu na zamianie każdej wartości piksela na obrazie na średnią (średnią) wartość jego sąsiadów, w tym samego siebie. Powoduje to wyeliminowanie wartości pikseli, które są niereprezentatywne dla ich otoczenia. Średnie filtrowanie jest zwykle uważane za filtr splotu. Podobnie jak inne nawinięcia, opiera się na jądrze. który reprezentuje kształt i rozmiar sąsiedztwa, z którego mają być pobierane próbki podczas obliczania średniej. Często stosuje się kwadratowe jądro 32153, jak pokazano na Figurze 1, chociaż większe ziarna (na przykład 52155 kwadratów) mogą być stosowane do bardziej intensywnego wygładzania. (Zauważ, że małe jądro może być zastosowane więcej niż raz, aby uzyskać podobny, ale nie identyczny efekt jak pojedyncze przejście z dużym jądrem.) Rysunek 1 32153 uśrednianie jądra często używane w filtrowaniu średnim Obliczanie prostego splotu obrazu z to jądro wykonuje średni proces filtrowania. Wskazówki dotyczące stosowania Filtrowanie średnie jest najczęściej stosowane jako prosta metoda redukcji szumów na obrazie. Pokazujemy filtr z użyciem oryginału uszkodzonego przez szum Gaussa ze średnią zera, a standardowe odchylenie () z 8. pokazuje efekt zastosowania filtra 32153. Zwróć uwagę, że hałas jest mniej widoczny, ale obraz został zmiękczony. Jeśli zwiększymy rozmiar filtra średniego do 52155, otrzymamy obraz z mniejszą ilością szumu i mniejszymi szczegółami wysokiej częstotliwości, jak pokazano w tym samym obrazie, który jest silniej uszkodzony przez szum Gaussa (ze średnią 0 i 13) w jest wynikiem średniego filtrowania z jądrem 32153. Wyzwaniem jest jeszcze bardziej wymagające zadanie, pokazujące efekt wygładzenia hałaśliwego obrazu za pomocą filtra średniego 32153. Ponieważ wartości pikseli szumu oderwania są często bardzo różne od wartości otaczających, mają tendencję do znacznego zniekształcania średniej pikseli obliczonej przez średni filtr. Zamiast tego używa się filtra 52155 Ten wynik nie oznacza znaczącej poprawy w redukcji szumów, a ponadto obraz jest teraz bardzo rozmazany. Te przykłady ilustrują dwa główne problemy ze średnim filtrowaniem, które są następujące: pojedynczy piksel o bardzo niereprezentatywnej wartości może znacząco wpłynąć na średnią wartość wszystkich pikseli w jego sąsiedztwie. Gdy otoczenie filtra znajduje się na krawędzi, filtr będzie interpolował nowe wartości dla pikseli na krawędzi, a więc spowoduje rozmycie krawędzi. Może to stanowić problem, jeśli na wyjściu są wymagane ostre krawędzie. Oba te problemy są rozwiązywane przez filtr medianowy. co jest często lepszym filtrem redukującym szum niż filtr średni, ale obliczenie trwa dłużej. Ogólnie rzecz biorąc, filtr średni działa jako filtr dolnoprzepustowy, a zatem zmniejsza pochodne natężenia pola obecne w obrazie. Widzieliśmy już ten efekt jako zmiękczenie rysów twarzy w powyższym przykładzie. Rozważmy teraz obraz, który przedstawia scenę zawierającą szerszy zakres różnych częstotliwości przestrzennych. Po jednokrotnym wygładzeniu filtrem średnim 32153 uzyskujemy Zauważ, że informacja o niskiej częstotliwości w tle nie uległa znaczącemu wpływowi przez filtrowanie, ale wyraźnie ostre krawędzie pierwszego planu zostały znacząco wygładzone. Po filtrowaniu z filtrem 72157 otrzymujemy jeszcze bardziej dramatyczną ilustrację tego zjawiska w Porównaniu tego wyniku do wyniku uzyskanego przez przepuszczenie filtra 32153 nad obrazem oryginalnym trzykrotnie w Warianty wspólne Warianty na temat średniego filtru wygładzania omówione tutaj obejmują Uśrednianie progowe, w którym wygładzanie jest stosowane pod warunkiem, że środkowa wartość piksela zostanie zmieniona tylko wtedy, gdy różnica pomiędzy pierwotną wartością a wartością średnią jest większa niż ustawiony próg. Powoduje to, że szum jest wygładzany z mniej dramatyczną utratą szczegółów obrazu. Inne filtry splotowe, które nie obliczają średniej sąsiedztwa, są często wykorzystywane do wygładzania. Jednym z najczęstszych z nich jest filtr wygładzający Gaussa. Interaktywna eksperymentacja Możesz interaktywnie eksperymentować z tym operatorem, klikając tutaj. Średni filtr jest obliczany za pomocą splotu. Czy możesz wymyślić jakikolwiek sposób wykorzystania specjalnych właściwości średniego jądra filtra do przyspieszenia splotu Jaka jest złożoność obliczeniowa tego szybszego splotu Użyj detektora krawędzi na obrazie i zanotuj moc wyjściową. Następnie zastosuj filtr średniej 32153 do oryginalnego obrazu i ponownie uruchom czujnik krawędzi. Skomentuj różnicę. Co się dzieje, gdy używany jest filtr 52155 lub 72157? Zastosowanie filtra średniego 32153 dwa razy nie daje takich samych rezultatów jak zastosowanie filtra o średniej wartości 52155 jeden raz. Jednak można skonstruować jądro splotowe 52155, które jest równoważne. Jak wygląda to jądro Utwórz jądro splotu 72157, które ma podobny efekt do trzech przebiegów ze średnim filtrem 32153. Jak myślisz, jaki średni filtr poradziłby sobie z szumem Gaussa, który nie był symetryczny względem zera Spróbuj kilka przykładów. Referencje R. Boyle i R. Thomas Computer Vision: Pierwszy kurs. Blackwell Scientific Publications, 1988, str. 32 - 34. Wizja maszynowa E. Daviesa: Teoria, algorytmy i praktyczne aspekty. Academic Press, 1990, rozdz. 3. D. Vernon Machine Vision. Prentice-Hall, 1991, rozdz. 4. Informacje lokalne Szczegółowe informacje na temat tego operatora można znaleźć tutaj. Więcej ogólnych porad na temat lokalnej instalacji HIPR znajduje się w części wprowadzającej Informacje lokalne. Filtr współrzędnych lub średnia kategoria filtra. Cyfrowe przetwarzanie sygnału i przetwarzania obrazu (DSP i DIP). Abstrakcyjny. Artykuł jest praktycznym przewodnikiem dla średniego filtra lub średniego zrozumienia i implementacji filtra. Artykuł zawiera teorię, kod źródłowy C, instrukcje programowania i przykładową aplikację. 1. Wprowadzenie do filtra średniego lub średni filtr Średni filtr. lub średni filtr to okienkowany filtr klasy liniowej, który wygładza sygnał (obraz). Filtr działa jako dolnoprzepustowy. Podstawową zasadą kryjącą się za filtrem jest to, że dowolny element sygnału (obrazu) przyjmuje średnią w swoim sąsiedztwie. Aby zrozumieć, jak to się robi w praktyce, zacznijmy od pomysłu okna. 2. Okno filtru lub maska ​​Wyobraźmy sobie, że powinieneś przeczytać literę i to, co widzisz w tekście ograniczonym przez otwór w specjalnym szablonie w ten sposób. Zatem wynikiem czytania jest dźwięk t. OK, odczytajmy list ponownie, ale przy pomocy innego szablonu: Teraz wynikiem czytania t jest dźwięk 240. Zróbmy trzecią próbę: Teraz czytasz literę t jako dźwięk 952. Co się tutaj dzieje Aby to powiedzieć w języku matematycznym wykonujesz operację (czytanie) nad elementem (litera t). A wynik (dźwięk) zależy od sąsiedztwa elementu (litery obok t). A ten szablon, który pomaga podnieść element sąsiedztwa, to okno Tak, okno to tylko szablon lub wzór, za pomocą którego wybierasz element sąsiedztwa 0151 zestaw elementów wokół danego 0151, aby pomóc Ci podjąć decyzję. Inną nazwą okna filtra jest maska ​​0151 to szablon, który ukrywa elementy, na które nie zwracamy uwagi. W naszym przykładzie element, na którym operujemy, znajduje się po lewej stronie okna, w praktyce jednak jego zwykła pozycja jest środkiem okna. Zobaczmy kilka przykładów okien. W jednym wymiarze. Rys. 4. Okno lub maska ​​wielkości 5 w 1D. W dwóch wymiarach. Ryc. 5. Okno lub maska ​​wielkości 3 x 3 w 2D. W trzech wymiarach. Pomyśl o budowaniu. A teraz mdash o pokoju w tym budynku. Pokój jest jak okno 3D, które wycina pewną podprzestrzeń z całej przestrzeni budynku. Możesz znaleźć przetwarzanie obrazu 3D w objętości okna (voxel). 3. Zrozumienie średniego filtru Zobaczmy teraz, jak podzielić średnią na elementy sąsiedztwa. Formuła to proste sumowanie elementów 0151 i podzielenie sumy przez liczbę elementów. Na przykład obliczmy średnią dla przypadku, przedstawioną na rys. 7. Ryc. 7. Średnia. I to wszystko. Tak, po prostu przefiltrowaliśmy sygnał 1D przez filtr średni. Spróbujmy wznowić i zapisz instrukcje krok po kroku dotyczące przetwarzania przez filtr średni. Średni filtr lub algorytm filtru średniego: Umieść okno nad elementem Zrób średnie sumowanie elementów 0151 i podziel sumę przez liczbę elementów. Teraz, gdy mamy już algorytm, nadszedł czas, aby napisać kod mdash, przejdźmy do programowania. 4. 1D programowanie filtrów W tym rozdziale rozwijamy filtr 1D z oknem o rozmiarze 5. Niech jako sygnał wejściowy mamy sygnał 1D o długości N. Pierwszym krokiem jest umieszczenie okna 0151, które robimy poprzez zmianę indeksu elementu wiodącego: Zwróć uwagę, że zaczynamy od trzeciego elementu i kończymy na ostatnim, ale dwóch. Problem polega na tym, że nie możemy zacząć od pierwszego elementu, ponieważ w tym przypadku lewa część okna filtra jest pusta. Omówimy poniżej, jak rozwiązać ten problem. Drugim krokiem jest uzyskanie średniej, ok: Zapiszmy teraz algorytm jako funkcję: Element typu można zdefiniować jako: 5. Traktowanie krawędzi Dla wszystkich filtrów okien istnieje pewien problem. To jest obróbka krawędzi. Jeśli umieścisz okno na pierwszym (ostatnim) elemencie, lewa (prawa) część okna będzie pusta. Aby wypełnić lukę, sygnał należy wydłużyć. W przypadku filtra średniego dobrym pomysłem jest symetryczne rozciągnięcie sygnału lub obrazu, w ten sposób: przed przekazaniem sygnału do naszej funkcji filtra średniego sygnał powinien zostać przedłużony. Zapiszmy opakowanie, które sprawia, że ​​wszystkie przygotowania. Jak widać, nasz kod uwzględnia pewne praktyczne problemy. Przede wszystkim sprawdzamy nasze parametry wejściowe Sygnał 0151 nie powinien mieć wartości NULL, a długość sygnału powinna być dodatnia: Krok drugi 0151 sprawdzamy przypadek N1. Ta sprawa jest wyjątkowa, ponieważ do rozbudowy potrzebujemy co najmniej dwóch elementów. Dla sygnału o długości 1 elementu wynikiem jest sam sygnał. Jak również należy zwrócić uwagę, nasz filtr średniej działa na miejscu, jeśli wynik parametru wynikowego jest NULL. Teraz przydzielmy pamięć do rozszerzenia sygnału. I sprawdź alokację pamięci. Filtrowanie i cel Przetwarzanie obiektu docelowego Statystyczne i adaptacyjne przetwarzanie sygnału Wyznaczanie spektrum, modelowanie sygnału, filtrowanie adaptacyjne i przetwarzanie macierzy Ta książka jest wprowadzeniem do teorii i algorytmów wykorzystywanych do analizy i przetwarzania sygnałów losowych i ich aplikacje do problemów w świecie rzeczywistym. Podstawowa cecha sygnałów losowych jest uchwycona w następującej instrukcji: Chociaż losowe sygnały ewoluują w czasie w. filtrowanie i filtrowanie elementu docelowego przetwarzania Array i filtrowanie elementu docelowego filtrowanie biblioteki docelowejblokowanie biblioteki docelowej Arduino-biblioteka filtrowania sygnału Podczas przetwarzania sygnału filtr jest urządzeniem lub procesem, który usuwa z sygnału niepożądany komponent lub funkcję. Filtrowanie jest klasą przetwarzania sygnału, definiującą cechą filtra s jest pełne lub częściowe tłumienie jakiegoś aspektu sygnału. Najczęściej. filter ing-library targetblank filter ing-library targetblank filter ing targetblank Kalman filter ing Kalman to optymalny algorytm rekursywnego przetwarzania danych (optymalne algorytmy przetwarzania danych regresji). Aby rozwiązać większość problemów, jest najlepszy, najbardziej efektywny, a nawet przydatny. Używał ma ponad 30 lat, w tym robotyki nawigacji, sterowania, syntezy danych z czujników, nawet w wojsku. filtrowanie targetblank filter ing celblank filter kod źródłowy targetblank Kod źródłowy filtra Gaussa Filtr gaussowski jest liniowym filtrem wygładzającym. nadaje się do ponownego przenoszenia szumu Gaussa, proces redukcji szumów szeroko stosowany w przetwarzaniu obrazu. Ogólnie rzecz biorąc, filtr Gaussa jest całym obrazem, jest procesem średniej ważonej, każda wartość piksela jest reprezentowana przez własne i inne wartości pikseli. filtr kod źródłowy celblank filtr kod źródłowy celblank filtr s celblank Filtr arytmetyczny s Pliki zawierają pełny zestaw filtrów średni arytmetyczny filtr to najprostszy rodzaj filtra s używany do usuwania szumu z obrazu Zastosowanie blvrh. Ta kolekcja zawiera następujące filtry: 1 - kontrolna harmoniczna: Główną wadą tych filtrów jest tha. filter s targetblank filter s targetblank filter by przestrzenna korelacja targetblank Filtr obrazu według korelacji przestrzennej Zaproponuj nowy algorytm dla ruchomego szumu na poziomach szarości i obrazach kolorowych. Podstawową koncepcją, na której oparty jest algorytm filtrowania obrazu, jest miara przestrzennej korelacji między kolorami: mówimy, że dwa kolory są skorelowane przestrzennie, jeśli pojawiają się w pobliżu w ima. filtr przez korelację przestrzenną filtr celu pośredniego przez korelację przestrzenną filtrowanie celu aplikacje w śledzeniu docelowym badanie symulacyjne celblank aplikacje filtrujące Kalmana w badaniu symulacji śledzenia celu Wykorzystanie przetwarzania danych radarowych celu lokalizacji, radar w poszukiwaniu celów i celów rekordowych danych lokalizacji, do pomiaru danych o lokalizacji docelowej (znanych jako punkty śledzenia) do przetwarzania, automatycznego śledzenia, a także do następnego celu do przewidywania położenia czasu. filtrowanie aplikacji w śledzeniu docelowym badanie symulacyjne targetblank filtrowanie aplikacji w śledzeniu docelowym badanie symulacyjne targetblank filter targetblank Matlab enhancement image filter image enhancement algorithm program matlab. Biorąc pod uwagę mój własny kod programu.

No comments:

Post a Comment